Na wszystkie produkty zniżka i darmowa dostawa

Szukaj

Moda po kryzysie. Idą czasy mody odpowiedzialnej ?

Moda po kryzysie. Idą czasy mody odpowiedzialnej ?

Następstwem epidemii jest kryzys dotykający wiele sektorów gospodarki. Prawie każda dziedzina gospodarki doświadcza negatywnych skutków pandemii. Modzie oberwało się szczególnie.

Odwołane pokazy mody, problemy z realizacją zamówień, ograniczenia w poruszaniu się, zamknięte centra handlowe czy odwołane wystawy to tylko kilka przykładów problemów branży mody. Główne to ogromne spadki sprzedaży i zalegający w magazynach towar, którego nikt nie kupuje.

W czasach kryzysu ludzie przewartościowują swoje potrzeby i decyzje konsumenckie. Skupiają się na produktach pierwszej potrzeby. Niewielu myśli o nowej kolekcji ubrań, no bo przecież i tak nie można wychodzić z domu, a poza tym stara się nie inwestować i zaciskać pasa w niepewnym czasie.

Przyjdą jednak, i wszyscy mamy nadzieję, że nastąpi to jak najszybciej, czasy, w których wrócimy do normalnego funkcjonowania. Nasze wybory i decyzje dotyczące zakupów najprawdopodobniej się zmienią. Liderzy polskich środowisk branżowych i społecznych w swojej prognozie związanej ze zmianami społecznymi, które zachodzą w związku z pojawieniem się wirusa wskazują, że to jest wreszcie czas na nową opowieść. Na nową etykę czasu zagłady, nową ekonomię, nowe stosunki międzyludzkie. A może powrót do najstarszych wartości (…).

Wskazują, że konsumenci docenią odpowiedzialne zachowania biznesu i wybiorą te firmy, które oprócz produktu podejmują działania prospołeczne. Jasno podkreślają, że wygrają ci, którzy zrozumieją, że dzisiaj biznes opiera się — dużo bardziej niż jeszcze przed chwilą — na wartościach.

Ludzie obecnie przekonują się, że nie potrzebują tak wiele. Możliwe, że będą kupowali mniej. Które marki więc wybiorą? Prawdopodobniej coraz więcej konsumentów będzie chciała wesprzeć te firmy, które oferują coś więcej, niż tylko sam produkt. Klient będzie bardziej świadomie wybierał co, od kogo i dlaczego kupi. Produkty, które będą wspierały lokalną produkcję czy rzemieślników, będą etycznie wytwarzane czy w sposób, który w mniejszym stopniu negatywnie wpłynie na środowisko, zostaną wybrane chętniej. Tym bardziej, że globalne ocieplenie czy zanieczyszczenie środowiska są faktem, z którym wszyscy będziemy się musieli wreszcie zmierzyć. Takie są również oczekiwania konsumentów, zwłaszcza młodej generacji, dla której sprawy środowiska naturalnego są bardzo ważne.

Na konferencji w San Francisco HSBC: People, Profit, Planet, mówiono o trendach w handlu. Podkreślano na niej, że czekają nas zmiany. Przyszłością są etyczne, społecznie odpowiedzialne i ekologiczne działania w biznesie.

Asombro jako marka, która w swoim DNA ma wpisane działania prospołeczne i proekologiczne wyraża nadzieję, że coraz więcej firm obierze kurs na działania zrównoważone, które przestaną być postrzegane jedynie jako kaprys czy zabieg marketingowy.

Branża mody już dawno zdawała sobie sprawę z konieczności zmian. Nadszedł czas, że zwrot stał się nieunikniony.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów